Sociálně aktivizační služby

Veřejná nabídka sociálně aktivizačních služeb pro seniory a osoby se zdravotním postižením

  • Poslání:
  • Posláním služby je poskytovat příležitosti vedoucí k aktivnímu naplnění volného času, vykonávání zájmových činností, které uživatel dělal před zhoršením či ztrátou zraku, a zároveň k rozvoji, obnově a udržení schopností a dovedností uživatelů služby.
  • Služba je poskytována bezplatně.
  • Cíle:
  • – zajištění kontaktu se společenským prostředím – navázání kontaktu nejen s lidmi se stejným zdravotním postižením
  • – seberealizace – smysluplné využití volného času, uspokojení potřeby vzdělávání se a pracovního uplatnění
  • – podpora v péči o zdraví a bezpečí
  • – aktivní  život zrakově postižených- možnost vykonávat zájmové činnosti, které uživatel vykonával před ztrátou zraku
  • – zvyšování informovanosti a rozhledu zrakově postižených v oblasti uplatňování práv, oprávněných zájmů a obstarání osobních záležitostí
  • – zlepšování a udržování fyzické kondice pomocí sportovních aktivit uzpůsobených zrakově postiženým
  • – udržení stávající úrovně a případný rozvoj psychických a motorických dovedností
  • – setrvání uživatele v přirozeném prostředí po co nejdelší dobu (v domácnosti)
  •  Hlavní obsah sociálně aktivizační služby:
  • a) pravidelné sportovní aktivity – showdown, simulovaná střelba, relaxační cvičení, cvičení  s míči, plavání a cvičení v bazénu, turistika, kuželky, jízda na tandemovém kole apod.
  • b) besedy pořádané ve spolupráci s jiným organizacemi např. knihovny, městská policie
  • c) besedy pořádané TyfloCentrem – témata besed jsou vybírána dle potřeb uživatelů
  • d) návštěvy výstav, kulturních akcí, výlety
  • e) společenské hry, kvízy, soutěže, procvičování paměti
  • f) výtvarné a rukodělné činnosti
  • g) používání kompenzačních pomůcek při jednotlivých činnostech
  • h) základní sociální poradenství – nárok na sociální dávky, kam se obrátit, jak zažádat, co dělat, když uživatel potřebuje poradit ohledně péče o dítě, o domácnost, finanční a majetková oblast
  • ch) předávání informací o veřejných akcích – kulturní, společenské a sportovní
  • i) Pokud je aktivita mimo zázemí poskytovatele, pak musí uživatel mít zajištěn doprovod      anebo si může zajistit doprovod od TyfloCentra Karlovy Vary v rámci průvodcovské a předčitatelské služby. Doprovod na aktivitu např. od autobusu do střediska je zdarma.
  • Kde si dohodnout poskytování služby:
  • Karlovy Vary – Stará Kysibelská 602, tel.353 226 511, Mozartova 444/6 tel. 353 236 065
  • Ostrov – Hlavní 1356, tel. 353 674 103
  • Cheb – Komenského 2473/40, tel. 790 249 069
  • Komu je služba určena:
  • Služba je poskytována osobám se zrakovým postižením v Karlovarském kraji, které o tuto službu projeví zájem. Dále je služba poskytována i osobám s kombinovaným postižením, tj. osobám s vadou zraku v kombinaci s lehkým mentálním postižením, osobám s vadou zraku v kombinaci s diabetes, osobám s vadou zraku v kombinaci s tělesným postižením, osobám s vadou zraku v kombinaci s lehkým sluchovým postižením, osobám s vadou zraku v kombinaci s jiným zdravotním postižením:
  • dorost (16-18 let), mladí dospělí (19 – 26), dospělí (27 – 64), mladší senioři (65 – 80), starší senioři (nad 80 let).

Forma poskytování:

Ambulantní forma – jde o poskytování služby na pracovišti TyfloCentra. Tato forma je poskytována v Ostrově, Karlových Varech a Chebu.

Terénní služba – odehrává se mimo pracoviště TyfloCentra – u uživatele doma, na vycházce, na úřadě, u lékaře apod. Služba je poskytována na území Karlovarského kraje.

  • Zásady poskytování:
  • – bezplatnost – v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb. je služba poskytována bezplatně
  • – profesionální přístup – pracovníci poskytují všem uživatelům službu ve stejné kvalitě
  • bez rozdílu, v souladu s etickým kodexem TyfloCentra Karlovy Vary, o.p.s.
  • – individuální přístup k jednotlivým uživatelům
  • – dosažitelnost
  • – samostatnost uživatele
  • – uplatňování svobodné vůle uživatele
  • Veřejná nabídka je umístěna:
  • ▪ na www stránkách společnosti www.tyflocentrum-kv.cz
  • ▪ na informačním letáku ve zvětšeném černotisku, v elektronické podobě a ve zvukové podobě (při vyžádání)

Accessibility Toolbar