Veřejná nabídka průvodcovské a předčitatelské služby
Poslání:
Posláním průvodcovských a předčitatelských služeb je podpora zrakově postižených při vyřizování běžných záležitostí na úřadech, u lékařů, podpora při pohybu v neznámém prostředí, při vykonávání oblíbených činností a aktivit a převedení informací do srozumitelné podoby.
Cíle:
– uskutečnit jednání, pracovní schůzku, návštěvu lékaře, přijít na něj včas a bezpečně
– mít přístup k informacím, mít možnost získat informace ve srozumitelné podobě pro člověka se zrakovým handicapem
– zvládat péči o zdraví
– využívat běžných veřejných služeb např. kadeřník, pedikérka, kosmetika, divadlo apod.
– mít možnost zúčastnit se kulturních, společenských a sportovních akcí
– uživatel zůstává ve svém přirozeném prostředí
Hlavní obsah průvodcovských a předčitatelských služeb:
– doprovod na jednání, k lékaři, na nákupy, do zaměstnání, za vzděláním, k volbám apod.
– doprovod na zájmové aktivity
– předčítání z tisku, z knih
– přečtení a vyřízení korespondence, převedení informací do srozumitelné podoby
– sepsání dopisu, žádosti, odvolání a dalších písemností
– pomoc při orientaci při nákupu, přečtení cen, složení výrobku, orientace v obchodě
– základní sociální poradenství – mám nárok na sociální dávky, kam se obrátit, jak zažádat
– co dělat, když potřebuji poradit ohledně péče o dítě, finanční a majetková oblast
Kde si dohodnout poskytování služby:
Karlovy Vary – Stará Kysibelská 602, tel.353 226 511, Mozartova 444/6 tel. 353 236 065
Ostrov – Hlavní 1356, tel. 353 674 103
Cheb – Komenského 2473/40, tel. 790 249 069
Komu je služba určena:
Služba je poskytována osobám se zrakovým postižením v Karlovarském kraji, kteří o tuto službu projeví zájem. Dále je služba poskytována i osobám s kombinovaným postižením, tj. osobám s vadou zraku v kombinaci s lehkým mentálním postižením, osobám s vadou zraku v kombinaci s diabetes, osobám s vadou zraku v kombinaci s tělesným postižením, osobám s vadou zraku v kombinaci s lehkým sluchovým postižením, osobám s vadou zraku v kombinaci s jiným zdravotním postižením:
dorost (16-18 let), mladí dospělí (19 – 26), dospělí (27 – 64), mladší senioři (65 – 80), starší senioři (nad 80 let).
Forma poskytování:
Ambulantní forma – jde o poskytování služby na pracovišti TyfloCentra. Tato forma je poskytována v Ostrově, Karlových Varech a Chebu.
Terénní služba – odehrává se mimo pracoviště TyfloCentra – u uživatele doma, na vycházce, na úřadě, u lékaře apod. Služba je poskytována na území Karlovarského kraje.
Zásady poskytování:
– profesionální přístup – pracovníci poskytují všem uživatelům službu ve stejné kvalitě
bez rozdílu, v souladu s etickým kodexem TyfloCentra Karlovy Vary, o.p.s.
– individuální přístup k jednotlivým uživatelům
– dosažitelnost
– samostatnost uživatele
– uplatňování svobodné vůle uživatele
Úhrada za službu:
Příspěvek uživatele činí 120,- Kč za hodinu, tedy 2 Kč za minutu pondělí – čtvrtek 08.00 -17.00, pátek 08.00 – 12.00 a 13.00 – 24.00 (1x měsíčně max. 8 hod.), sobota a neděle 0.00 – 24.00 (1x měsíčně max. 8 hod.)
Cena se vypočítává podle skutečně spotřebovaného času nutného k realizaci úkonu služby.
Forma úhrady za službu:
Forma úhrady je při jednorázovém poskytování služby (do týdne) pouze v hotovosti. Pokud uživatel využívá službu déle nebo opakovaně v jednom kalendářním měsíci, je forma úhrady stanovena na základě oboustranné dohody.
Hotovostní platba – je provedena okamžitě po skončení poskytování služby oproti příjmovému pokladnímu dokladu, který je pracovníkem vystaven bezprostředně po ukončení poskytování služby ve formě jednoho originálu a dvou kopií. Jedno vyhotovení obdrží uživatel a dvě poskytovatel.
Jednu kopii vystaveného pokladního dokladu předá pracovník před koncem daného kalendářního měsíce manažerce TC. Manažerka je zodpovědná za zaúčtování vybrané částky za službu. Druhou kopii pokladního dokladu pracovník přiloží k výpisu z knihy uživatelů za daný kalendářní měsíc.
Bezhotovostní platba – úhrada je převodem na účet TyfloCentra č.ú. 215 971 664/0300 po skončení kalendářního měsíce na základě vystavené faktury.
Zálohová faktura – při jednorázovém poskytování služby v rozsahu týden a výše, vystaví poskytovatel zálohovou fakturu ve výši 30% očekávané částky, kterou uživatel uhradí v den zahájení poskytování služby a na závěr poskytování služby je uživateli vystavena konečná faktura, kde je uveden rozdíl mezi zálohou a skutečností.
Zálohovou i konečnou fakturu může uživatel uhradit v hotovosti oproti dokladu nebo převodem na účet TyfloCentra č.ú. 215 971 664 /0300.
Pracovník služby je povinen seznámit uživatele se záznamy služby a přehledem jednotlivých částek za hrazené období. Uživatel jednotlivé částky musí odsouhlasit.
Platby na účet musí být označeny ve zprávě pro příjemce jménem uživatele a obdobím, za které je daná částka poukázána. Jako variabilní symbol je uvedeno číslo faktury. Datum splatnosti je stanoveno vždy nejpozději do konce měsíce, ve kterém byly služby poskytnuty.
Veřejná nabídka je umístěna:
▪ na www.stránkách společnosti www.tyflocentrum-kv.cz
▪ na informačním letáku ve zvětšeném černotisku, elektronicky a ve zvukové podobě (při vyžádání)